2008/10/29

Hetikolor


kösd össze a hiányzó részeket...

nincs szinte semmi ebben az országban
a dolgok újraértelmezéséhez

a finomság játékára finomsággal
átszőve

amiken bejön mégis
zene
képek
filmek
könyvek
kérdések

de aztán megragad és megreked

nem keresünk formákat a sárgás-vöröses alkonyban
nem állítjuk szembe a van-t a volt-tal

nem hullámzunk lágy basszuson, csak pattogunk
a ritmusra

nincs lázadás
nincs máshogy-másfelé

venném én, vinném én
a motyómat, a cuccomat
de mit mondjak neki?
apád talált füleket, de egymásba kapaszkodó kezeket nem?

tegnap azt mondta: apa, meg fogsz halni majd egyszer.
meg én is. tudom Vuki.
de lehet, hogy te hamarabb. tudom Vuki, ez a rendje

este mégegyszer elmagyarázta a kocsiban:
az emberek, ha öregek, meghalnak. akkor halsz meg, ha öreg vagy.
amíg nem vagy öreg, nem halsz meg.

ötévesen becsomagolja az egész világot és többet sejt, mint mi, akik vakoskodunk.
és ne borzongtam, hanem finom meleg lett, mert tudtam, már érti.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

kúúl